Pravidla

Pravidla můžeme rozdělit do několika základních kategorií, a sice:

  1. Pravidla OOC (out of character).
  2. Pravidla slušného RP.
  3. Pravidla boje zbraní.
  4. Pravidla používání schopností a magie.
  5. Pravidla pro sbírání informací
  6. Pravidla pro obnovu sil a drogy
  7. Pravidla léčení, délky zbraní aj.

Pravidla OOC

Základní pravidla, která určují běh hry a způsob přežívání v údobí, kdy se budete účastnit LARPu. Tato pravidla jsou nadřazená všem ostatním, ačkoliv nejsou součástí RP.
  1. Dodržování zákonů České republiky.
  2. Organizátor má vždy pravdu. Ať se vám to líbí, nebo ne, organizátorovo slovo vždy platí.
  3. Při problému, který se netýká hry a nedá se vyřešit herně (např. reálné zranění hráče), se hra dočasně přerušuje (min. pro aktéry problému) a situaci řeší nejbližší organizátor.
  4. V lese i na základně se chováme tak, abychom nezpůsobili žádné problémy.
  5. Otevřený oheň v lese i na základně je přísně zakázán mimo vyznačená ohniště! U vyznačeného ohniště musí být přítomen organizátor!
  6. Hlavní organizátor má právo vyhostit účastníka z akce, pokud bude porušovat základní pravidla.
  7. Nulté pravidlo: Jsi-li blb, zůstaň doma.

Pravidla slušného RP

  1. Tam, kde by RP zásadně narušilo běžnou lidskou slušnost, je uděleno výsadní právo RP přerušit (např. upozornit nepřítele, že má za zády strom, při hodně bolestivé ráně počkat, až se protivník vzpamatuje, apod.).
  2. Pokud dojde k situaci, která v RP není úplně košér, nešílím z toho a nenarušuji tím sám RP, ale buď to přejdu (jsem-li začátečník), nebo (mám-li na to potřebného ducha) situaci zapojím do hry tak, aby to už jako RP věc vypadalo.
  3. Slyšíte-li výkřik "(RUDÁ) STOP!", jste vždy povinováni dočasně přerušit boj, RP, hru... cokoliv, co zrovna děláte, a vyčkat dalších pokynů.
  4. Pokud dojde k problémům v RP situaci, kterou nelze jen tak řešit, vyhledejte organizátora, popř. se pokuste situaci stručně a rychle vyřešit OOC. Jedeme fulltime RP, tzn. snažíme se OOC vyhýbat, ale lepší trocha OOC, než hodinu stát a přemýšlet, jak něco vyřešit pomocí RP.
  5. Dojde-li k zásadním potížím, naruší-li někdo vážně pravidla, je hráč povinován informovat o tom hlavního organizátora akce (Brog, Tomáš Kratochvíl).

Pravidla boje se zbraní

  1. Zakázané zásahové plochy (nesmí se ani naznačovat) jsou rozkrok, hlava i krk! Sjede-li úder z ramene na krk nebo po břiše/stehně do rozkroku, je platný, ale protistrana by měla počkat, až se "zraněný" vzpamatuje. Šípem tyto zásahy platí, ale snažte se jim vyhýbat!
  2. Neplatné zásahové plochy jsou ruce od zápěstí dál a nohy od kotníků dál. Smí se naznačovat útok na ně, ale bude jedině dobře, pokud se i tomu vyhnete.
  3. Bodání je přísně zakázáno, nesmí se ani naznačovat! Může fungovat pouze jako domluvený RP prvek, a to pouze poté, co to dovolí organizátor starší 18 let! Výjimku tvoří dýky.
  4. Série úderů jsou povoleny, nicméně je třeba je dělat s rozvahou. Při přílišné "snaživosti" je série brána jako kydlení, a tím se stává neplatnou.
  5. Při souseku jsou zranění oba aktéři boje. Jako sousek se berou i údery, které následují krátký okamžik po sobě (v tempu).

Pravidla používání schopností a magie

  1. Osoba, která chce využít schopnost je povinna učinit tak s náležitou gestikulací nebo náležitým RP (např. když zastrašuji, tak bestiálně řvu). Dále musí hlasitě zahlásit, co činí a (není-li lidem, kterých se to týká, znám důsledek) popřípadě vysvětlit svou aktivitu.
  2. Osoba, která čaruje (zvláště při mocnějších zaklínadlech), musí stát pevně na místě a nesmí být přerušena. Útok a následné zranění se počítá jako přerušení. Výjimku tvoří postavy imunní vůči tomuto útoku (např. nezranitelné obyčejnou zbraní).
  3. Průběh vytváření kouzla musí trvat nějakou dobu = musíte prohlásit nějakou kouzelnou formuli, která nemusí být bůhvíjak dlouhá (čím vyšší úroveň kouzla, tím delší). Nesmí být úplně krátká, musí být vyslovena srozumitelně a s gestikulací. Nemusí však trvat stejnou dobu jako modlitba.
  4. Reakce na magii musí být okamžitá (pokud důsledek neznáme, pak okamžitá po vysvětlení).
  5. Stejně tak není dovoleno nechávat si boost do zásoby (dostanu-li kouzlo, která mě opravňuje dát úder za dva, musím ho po aktivování využít, ne čekat na vhodnou oběť tomuto kouzlu).
  6. Osoba, která nebude schopna se přizpůsobit pravidlům (a to jak z OOC, tak z RP stránky), může z rozhodnutí hlavních organizátorů o schopnosti/magii přijít.
  7. Definice schopností a obnova sil k jejich použití je rozepsána v popisu jednotlivých povolání.

Pravidla pro sbírání informací

  1. V herních prostorách budou rozmístěné šedé papíry na speciálním podkladu. Lze je sbírat.
  2. Obsahem těchto papírů jsou informace (drby), které kolují o určitých postavách. Jména těchto postav budou na drbu napsána.
  3. Pravdivostí drbu nebo správností jeho výkladu si nemůžete být jisti. A protože se jedná o drb, jeho původce neznáte.
  4. Informace (navíc ověřené) lze pochopitelně sbírat i zcela reálně.

Pravidla pro obnovu sil a drogy

  1. Existuje několik zdrojů doplnění sil: káva, čokoláda nebo čaj, lektvary a fisstech
  2. Fisstech bude znázorněn pomocí fruktózy. Aplikovat se bude ústy (pod jazyk, na dásně, polknout). Šňupání pouze napodobujte a látku spolkněte.
  3. Zatímco ostatní vám dodají sil přesně jako v reálu, fisstech na vás bude účinkovat podobně jako kokain.
  4. Na fisstechu vzniká závislost (nutnost RP):
    • 5 h od aplikace drogy již pociťujete nutkavou potřebu si vzít další dávku
    • 7 h je hraniční doba, kdy si prostě MUSÍTE vzít další dávku
    • po 7 h nastupuje agrese, melancholie, depka, zoufalství, vznětlivost, podrážděnost
    • po 14 h kontaktujte organizátora

Pravidla léčení, délky zbraní, aj.

  1. Zranění v boji/magií/pastí nebo jiným způsobem je třeba náležitě RPit. Léčení těchto zranění (není-li dáno jinak) může probíhat jak magií kněžích, tak ošetřováním ran.
  2. RP kill (absolutní smrt vaší postavy) nastává z vašeho rozhodnutí, z rozhodnutí organizátora (popř. z logiky příběhu) nebo pokud jste někým úmyslně smrtelně raněni a nejste do pěti minut chrchlání a plazení vyléčeni.
Druh zbraně
Délka zbraně
Speciální vlastnosti
Jednoruční+štít 90 cm délky, 60 cm obvod Štítem se nesmí tlouct bez domluvy!
Jedenapůlruční 100 cm délky Smí se držet jednou i oběma rukama.
Obouruční 120 cm délky Vždy je držena oběma rukama.
2x jednoruční 140 cm součet Vhodné k sériím, ale nepřehánět.
Vrhací dýky 20 cm délky Nelze vrhnout na vzdál. >1 m.
Dýky 40 cm délky Nekombinovatelná pouze s obouruč.

Žádné komentáře:

Okomentovat