Kasty
Co bude na našem světě odlišné od běžného pojetí fantasy LARPů je, že pro vás nebudou žádné rasy jako trpaslíci, elfové nebo gnómové. Vy všichni jste svým způsobem lidé. Rozdíly mezi vámi jsou v takzvaném kastovním systému, což je systém, v němž člen jedné části společnosti nemůže přestoupit do druhé (když jste horal, nikdy nebudete měšťanem, až na vskutku výjimečné případy).- Horalové
- Kdo to je: nejnižší kasta, dokonce ani nemají trvalá obydlí ve městě, obývají podhůří Ledových štítů, což jsou hory severně od města, a nemají dovoleno ukládat se k zimosnění
- Jejich obvyklá povolání: většina z nich jsou lovci, v menší míře pak šamané, mágové nebo válečníci
- Jejich úkoly: obstarávat Stínotvrzi (městu) zvěřinu, lesní plody a byliny
- Kostým: Jakožto seveřan zvyklý na drsné podhorské podmínky byste měli počítat se sakra velkou zimou a chodit oděni především v kůžích.
- Mentalita: Žiju, abych přežil. Žiju, abych uživil rodinu. Žiju pro čest svou a svého rodu. Jsme drsní a houževnatí. A ti zhýčkaní parchanti z města nás jen využívají - to si přece nemůže nechat věčně líbit! - Měšťané
- Kdo to je: řemeslníci, obchodníci, umělci, markytánky, hospodští, obyčejní strážní - zkrátka lid, který obývá město
- Jejich obvyklá povolání: Valnou část obyvatelstva samozřejmě zabírají jeho válečníci (strážci, panošové a potulní rytíři, apod.), další podstatnou složkou jsou pak mágové a klerikové; elitou (nebo podle někoho póvlem) mezi měšťany je specifický druh lovců, tedy lovci lidí (zjednodušeně řečeno asasíni); výjimečně se tu najde nějaký zloděj nebo podobná havěť
- Jejich úkoly: Strážit město, vést ho k prosperitě, sloužit šlechtě a snažit se urvat si svůj díl.
- Kostým: U měšťanů závisí především na povolání.
- Mentalita: Je dosti různorodá... Žiju, abych si život užil, abych si co nejvíc nahrabal a abych si urval aspoň kus moci. Ale ne zas moc... člověk se nesmí šlechtě plést moc pod nohy./Žiju, abych sloužil, abych pracoval pro ostatní./Bažím po vědění. Vědění a informace jsou moc./Žiju, aby jiní umírali. - Šlechta (kromě CP hráčům nepřístupná)
- Kdo to je: dvůr pána Stibinského hrabství, kterýžto sídlí ve Stínotvrzi, banda bohémů, lordů a serů
- Jejich obvyklá povolání: Úředníci, gardisté, vrchnost a rytířstvo,...
- Jejich úkoly: Prakticky žádné... kromě vládnutí a užívání si. A pletichaření. Prostě boj o moc mezi sebou.
- Kostým: Honosný šat, ženy dlouhé vyšperkované róby, muži slušivé ošacení nebo zbroje
- Mentalita: Narodil jsem se, abych vládl a užíval si požitky, které z vládnutí plynou./Narodil jsem se, abych svědomitě pomáhal svému lennímu pánu a sloužil svému lidu. - Svobodný lid- Kdo to je: Jedinci, kteří odmítli kastovní systém a raději přijali každoroční zimu v lesích mezi trolly, gobliny, skřety a jinou havětí, a to jen pro vlastní volnost.
- Jejich obvyklá povolání: Mágové (většinou ti temnější), vyvrhelové společnosti (např. lovci lidí, kteří to přepískli)
- Jejich úkoly: Stavět se proti současnému režimu v lénu. Sabotovat ho, nejlépe zničit. A udělat všecko proto, aby Zimosnáři padli.
- Kostým: Závisí na roli.
- Mentalita: Chci svobodu. Chci žít pro sebe. Nechci sloužit, otročit ani dělat, co mi jiní přikáží. Chci mít volný přístup k vědění a ke slastem. I k moci!
Povolání a specializace
Jak vyplývá z popisků kast, máme čtyři základní druhy povolání:
- léčitelské
- magické
- válečnické
- lovecké
Důležitá poznámka!!!: Pamatujte si, že vaše povolání určuje především vaše bojové schopnosti. To, že máte schopnosti lovce lidí, neznamená, že inRP nemůžete být jen bezvýznamný zlodějíček, který umí namíchat nějaký ten jed nebo házet vrhací dýky!
Válečník
- štítař (štít+jednoruční meč) nebo mečíř (obouruční meč/bastard=jedenapůlruční meč)
- Válečník horal = vikinga jste předpokládám každý někdy viděli, Vrykuly z WoWka znáte, prostě berserker
- Válečník měšťan = Rozvaha, disciplína, poslušnost... minimálně navenek by mu tohle mělo být jasné
- Válečník měšťan = Rozvaha, disciplína, poslušnost... minimálně navenek by mu tohle mělo být jasné
Lovec
- Lovec horal = vyzná se v přírodě, loví zvířata, stopuje, používá luk a šípy + jednoruční zbraň, výjimečně duálky
- Lovec lidí = v podstatě měšťanský (nebo vyvrhelský - nutná domluva) asasín s dulkami
- Lovec lidí = v podstatě měšťanský (nebo vyvrhelský - nutná domluva) asasín s dulkami
Léčitelé
- Klerik = víra v Panteon bohů, modlí se k nim a díky tomu může léčit, zraňovat nebo žehnat
- Šaman = víra v severské Bohy ledu, pouhou část Panteonu, díky modlitbám léčí, ochraňuje a žehná
- léčitel smí používat jednoruční zbraň, tesák nebo dýku, v případě, že nekouzlí, může v obou rukou držet zbraň
- léčitel smí používat jednoruční zbraň, tesák nebo dýku, v případě, že nekouzlí, může v obou rukou držet zbraň
Mágové
- Mágové živlů = ovládají oheň a led, umí se jimi zaštítit, mohou jimi být horalové i měšťané
- Mágové krve = rituální magie, nekromancie, temná magie a tajná umění, pouze měšťané a vyvrhelové
- mág smí používat jednoruční zbraň, tesák nebo dýku, v případě, že nekouzlí, může v obou rukou držet zbraň
- mág smí používat jednoruční zbraň, tesák nebo dýku, v případě, že nekouzlí, může v obou rukou držet zbraň
Systém úrovní:
2. úroveň za 2 ZK, 3. úroveň za 4 ZK, 4. úroveň za 6 ZK, 5. úroveň za 8 ZK atd.
Maximální počet úrovní je sedm! (Ano, snížili jsme.)
Systém životů
Povolání | Počet HP | +HP/level |
Válečník
|
3 HP
|
+2HP/lvl
|
Mág
|
2 HP
|
+1HP/lvl
|
Léčitel
|
3 HP
|
+1HP/lvl
|
Lovec
|
2 HP
|
+2HP/lvl
|
Schopnosti
Válečník
Schopnost
Význam
Potřebný lvl
Vylepšení
Význam vylepšení
Průraz
1x prorazí obranu
2. úroveň
4.,6. úroveň
2x, 3x prorazí
Zastrašení
nepřítel -10 m od cíle
3. úroveň
5.,7. úroveň
20 m, 30 m od cíle
Úhyb
1x se vyhne úderu
3. úroveň
5.,7. úroveň
2x,3x se vyhne
Silný úder*
ubírá -2HP
4. úroveň
7.
ubírá -3HP
Schopnosti
Válečník
Schopnost
|
Význam
|
Potřebný lvl
|
Vylepšení
|
Význam vylepšení
|
Průraz
|
1x prorazí obranu
|
2. úroveň
|
4.,6. úroveň
|
2x, 3x prorazí
|
Zastrašení
|
nepřítel -10 m od cíle
|
3. úroveň
|
5.,7. úroveň
|
20 m, 30 m od cíle
|
Úhyb
|
1x se vyhne úderu
|
3. úroveň
|
5.,7. úroveň
|
2x,3x se vyhne
|
Silný úder*
|
ubírá -2HP
|
4. úroveň
|
7.
|
ubírá -3HP
|
* Nehlásí se "Silný úder", nýbrž počet HP, který odebíráte (za 2, za 3,...).
Použití 1x neznamená 1x za celou dobu bitvy. Obnovuje se:
- Oživením postavy.
- Splněním úkolu.
- Návratem na základnu.
- Dobitím životů na plný počet.
Lovec
Schopnost
|
Význam
|
Potřebný lvl
|
Vylepšení
|
Význam vylepšení
|
Průraz
|
1x prorazí obranu
|
2. úroveň
|
4.,6. úroveň
|
2x, 3x prorazí
|
Úhyb
|
1x se vyhne úderu
|
3. úroveň
|
5.,7. úroveň
|
2x,3x se vyhne
|
Jedy/Byliny
|
Dle receptu jed/protijed
|
4. úroveň
|
6.
|
2 (proti)jedy**
|
Plížení/Stopování*
|
na 1 min. neviditelný
|
4. úroveň
|
7.
|
na 2 minuty
|
* Nehlásí se "Plížení", ale dá se ruka na hlavu a pohybujete se v přikrčené póze. "Plížení" je pro asasíny a je možné kdykoliv, "Stopování" je pro horalského lovce, který jde za kořistí.
** Je třeba si získat recept a ingredience. Jedy používají asasíni, protijedy lovci.
Živlový mág
Schopnost
|
Význam
|
Potřebný lvl
|
Vylepšení
|
Význam vylepšení
|
Ohnivá šipka
|
odebírá -1HP
|
1. úroveň
|
3.,5. úroveň
|
odebírá -2,-3HP
|
Zmražení
|
stojí na 10 s
|
2. úroveň
|
4.,6. úroveň
|
stojí na 15 s, 20 s
|
Ohnivý výbuch
|
-1HP na 2 lidi
|
4. úroveň
|
6.
|
odebírá -2HP/2 lidi
|
Ledový štít
|
ochrání po 10 s
|
4. úroveň
|
7.
|
ochrání po 20 s
|
Šipka stojí na 1. a 3. úrovni 1 HP, na 5. úrovni 2 HP.
Zmražení stojí na 2. úrovni 2 HP, na 4. a 6. úrovni 3 HP.
Výbuch stojí na 4. úrovni 2 HP, na 6. úrovni 3 HP.
Ledový štít stojí 2 HP.
Důležitá poznámka!!!: InRP to znamená, že fyzicky slábnete, umdléváte po použití spellu.
Mág krve
Schopnost
|
Význam
|
Potřebný lvl
|
Vylepšení
|
Význam vylepšení
|
Temná šipka
|
odebírá -1HP
|
1. úroveň
|
3.,5. úroveň
|
odebírá -2,-3HP
|
Spirála smrti
|
-1HP nepříteli,+1 spojenci
|
2. úroveň
|
4.,6. úroveň
|
-2,3 HP/+2,3 HP
|
Prokletí
|
nebojuje 1 min (míjí)
|
4. úroveň
|
6.
|
nebojuje na 2 min
|
Rituál*
|
ochrání po 10 s
|
4. úroveň
|
7.
|
ochrání po 20 s
|
* Nehlásí se "Rituál", anžto provedete kouzelnické techtle mechtle (říznete se, necháte krev skapat na váš rituální artefakt) a hlásíte nezranitelnost při zásahu.
Každé užití kouzla vás stojí určitý počet HP! Počty jsou stejné jako u živlových mágů
Důležitá poznámka!!!: InRP to znamená, že se fyzicky zraňujete, abyste mohli použít spell.
Léčitel
Schopnost
|
Význam
|
Potřebný lvl
|
Vylepšení
|
Význam vylepšení
|
Léčení
|
přidává +1HP
|
1. úroveň
|
3.,5. úroveň
|
přidává +2,+3HP
|
Požehnání
|
ochrání před 1 úderem
|
2. úroveň
|
4.,6. úroveň
|
ochrání před 2,3 údery
|
Očista/Hněv*
|
zbaví prokletí/-1HP
|
4. úroveň
|
6.
|
ruší vyšší prokletí/-2HP
|
Štít bohů
|
ochrání po 15 s
|
5. úroveň
|
7.
|
ochrání po 30 s
|
*Očista náleží klerikům z města, Hněv Bohů náleží horalům.
Přijde mi přohlednější, když se tam napíšou ty úrovně vylepšení než sudá, lichá. Nemusí se u toho tolik myslet
OdpovědětVymazatD
Beru na vědomí, předělám to.
VymazatA ještě k léčitelům, ti budou mít obvazy, nebo to jejich léčení budou kouzla?
OdpovědětVymazatObvázat tě může kdokoliv, to je čistě RP prvek. Léčení v boji probíhá v podobě "kouzla" (modlitby) - viz http://stvaci-mesto.blogspot.cz/2012/10/rp-pouzivani-schopnosti.html
Vymazat