RP používání schopností

Ačkoliv jsou schopnosti používány spíše pro boj, neznamená to, že bychom při jejich používání neměli brát na zřetel jejich RP hledisko. V tomto ohledu to budou mít jednodušší válečníci a lovci, kteří když budou chtít hlásit průraz, prakticky nemusí dělat inRP nic výjimečného.
Schopnosti se ovšem také dají využít (alespoň některé) v běžném RP, nejen během bojové scény. Pokud však chcete použít např. kouzlo během běžného RP, mějte na paměti, že na vytvoření kouzla je třeba zaklínadlo, určitá činnost a teprve potom můžete tomu bastardovi vyhrožovat ohnivou koulí! Ta ohnivá koule se vám v ruce sama od sebe nezjeví.

Možná si říkáte, že nějaké RP používání je zbytečné... pochopitelně, můžete mít pravdu, ale to jedině v případě, že nechcete získat bonusy za dobré RP v rámci vašeho povolání :-P


RP využití schopností u válečníka

Jak jsem už naznačil, ti to mají jednodušší. Průraz a úhyb stačí pouze zahlásit (samozřejmě, pokud se vám to čirou náhodou podaří i odRPit, jedině dobře). Silný úder je třeba naznačit... no, jako kdybyste dělali silný úder. A RP provedení zastrašení je jasné - řvěte jako na lesy.

Mimo bojové situace jsou asi nejlépe využitelné schopnosti úhyb a zastrašení. Jakým způsobem je použijete, je spíš na vašem rozumu. Je snad jasné, že když v temném kanálu narazíte na mága krve, pouhé "Báááf!" ho nezastraší.



RP využití schopností u lovce

Lovec je na tom skoro stejně "dobře" jako válečníci... Tedy průraz úhyb stačí pouze zahlásit (samozřejmě, pokud se vám to čirou náhodou podaří i odRPit, jedině dobře). Co se však týče jedů a protijedů, ty je každý lovec povinován vyrábět předem podle daných ingrediencí. Jejich bojové využití je pak napsáno na receptech. Stejně tak na počátku plížení a stopování si nemůžete v klidu vykračovat prostředkem bojiště. Akci je třeba zahájit v momentě, kdy se na vás nikdo nedívá a musíte se pohybovat nenápadně.

Naproti tomu RP využití (proti)jedů a plížení/stopování je vcelku jasné. Prostě tu vyrobenou břečku někomu nalijete tam, kam chcete. Prostě v přikrčené póze a s rukou na hlavě budete velmi opatrně chodit po daném herním území.



RP využití schopností u mágů

A tady začíná legrace... Pokud chce mág (ať už živlový, nebo mág krve) použít nějaké kouzlo, měl by odříkat zaříkání. Ovšem vzhledem k tomu, co mága stojí každé kouzlo v boji, toto pravidlo při boji vynecháváme a nemusíte ho řešit.

Naproti tomu v RP situaci, kde se vyloženě nebojuje, ztrácíte kouzlením sílu/krev a nemůže se stát, že by vás někdo umlátil k smrti, protože budete brebentit zaklínadlo.
Takže v RP bez boje to proběhne následovně: Odříkáte si magickou formulku (čím vyšší úroveň je potřebná ke spellu, tím delší), zeslábnete a můžete si s vyčarovanou záležitostí dělat, co se vám zlíbí. Vyhrožovat s ní, někoho zmrazit, aby vám na chvíli dal pokoj a nemohl vás slyšet... apod.
U mágů krve tu navíc máme prokletí a rituál. Když někoho proklejete v boji, znamená to, že nemůže bojovat. Když ovšem někoho proklejete mimo boj, můžete mu způsobit třeba nevolnost, spalničky, smůlu... prostě něco využitelného inRP. To, co uděláte, samozřejmě závisí na tom, jak budete formulovat vaši kletbu. Např.: 
Mor a hadry, černé kvítí, 
ať ti žáhu oheň vznítí. 
(Kouzlo na způsobení pálení žáhy.)
Pamatujte si, že za vtipné provedení kouzla, můžete získat bonusy. A to se přece vyplatí ;-)


RP využití schopností u mágů

Klerikové a šamani se logicky musí modlit k Paterojedinému bohu/K někomu z Panteonu bohů. Forma modlitby záleží na tom, co chcete použít.
Příklad: Chci léčit. Tak se jakožto klerik začnu modlit k bohu o přízeň nejvyššího živlu, moci života, aby vrátila ztracenou energii. A jako šaman se začnu dovolávat přímo 5. živlu, tedy Krve Bohů.

Vaše modlitba nemusí být veršovaná, ale měla by být procítěná a opravdová. Čím lépe ji odehrajete, tím pravděpodobnější je, že z toho budete mít něco navíc.

Žádné komentáře:

Okomentovat